Search This Blog

Saturday, February 13, 2010

Blue Silkie Bantam

Setelah lama mencari baka ini, akhirnya aku berjaya mendapatkan sepasang anak silkie bantam atau ayam selasih sutera ni. Tapi yang jantan je jenis Blue Silkie Bantam, yang betina putih penuh jer. Aku nak cuba biakkan ayam yang cantik & berpotensi besar ini. Bawah ni gambar load dari internet jer..Harap-harap bila dah besar jadi macam ni la agaknya rupanya ye...


Gambar Blue Silkie Bantam/ Ayam Selasih Sutera Di Reban/ Lau Sendiri

Ni la anak ayam silkie bantam yang aku pelihara dah hampir sebulan...time beli tu umur dia dah sebulan rasa-rasanya. Ayam ni memang cute, sekali pandang macam gula-gula kapas pun ada...hehehe. Selain memiliki bulu yang lembut, halus dan gebu, ianya mempunyai jambul di kepala, bulu dikaki dan bersaiz agak kecil walaupun setelah mencapai usia matang. Tak sabar betul menunggu ayam ni besar. Nanti aku update lagi gambar-gambar terbaru ayam ni ye.....

3 comments:

  1. brapa RM beli ayam ni?
    org panggil ayam arnab ke?

    ReplyDelete
  2. beli tak mahal sgt la sbb anak lg...baru2 ni tengok kat kedai lain sepasang dah RM100 lebih..mak aii..
    ayam ape tak tau la..dlm english silkies..tergolong dlm species selasih jugak..
    ada jugak orang panggil ayam sutera jambul atau mahkota sutera...ayam selasih kormesial yg kaler putih setau saya ada 2jenis. jenis putih biasa & bulu sutera..yg ni jenis ketiga kot...

    ReplyDelete
  3. saya zana ada banyak anak slikie gold untuk dijual sesiapa berminat bolelah call anak muda pun ada.slikie,cochin,burung kuang pun ada harga anak ayam RM80 aje so berminat bolelah call.zana 0194759065

    ReplyDelete